Avainsanat

, , ,

Amytis, Nabucco

Tämä tuoksu on nimetty sen daamin mukaan, jonka koti-ikävää lääkitsemään Semiramiin riippuvat puutarhat rakennutettiin.

Sopii Persian prinsessalle ja shaahin rouvalle.

Toivottavasti myös minulle.

Tämä on tällä hetkellä kokoelmani ylellisin tuoksu. Olen siihen umpirakastunut.

Myyjä näytti sen puolisalavihkaa minulle Campomarzio70:ssä taannoin kun kävin nuuhkimassa Frazereita. Ihastuin heti. Tämä on kultaista puuteria. Ei mitään plää-plää-kukkia eikä hermojaraastavia mausteita. Tuoksu on majesteettinen mutta kevyt. Gourmand joka ei lihota eikä dunkkaa leipomolle. Käytän tätä silloin harvoin kun käytän cocktail-mekkojani tai arvovaatteitani. Tämä tuo olemukseen mukavaa arvokkuutta kirkumatta tai olematta päällekäyvä.

Pullo on taidetta (raskasta lasia ja metallia)  – kyllä se kaunistaisi kovasti kylpyhuonetta. Mutta koska olen halpa(mainen), tilasin kympillä yhden millilitran näytteen Alla Violetasta. Minulla kun näitä hallitsijatarhetkiä ei ole ruuhkaksi asti.

Tämä on öljyparfyymi, jonka pitää myyjän neuvojen mukaan antaa lämmetä iholla ainakin puoli tuntia ennen H-hetkeä. Noin 3-5 viisi kevyttä töpsäytystä tuntuu sopivalta. Tuoksu kestää ainakin 12 tuntia ja tuntuu kuin toiselta iholta.

Miehille on samanlaisessa pullossa tarjolla vetiverinen herraversio, jos Napoleon-kompleksi iskee. Campomarziossa näitä voi nuuhkia mielin määrin iholla tai muuten.

